Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Σχόλιο του Ιωσήφ Παπαδόπουλου στην προηγούμενη επιστολή


Σχόλιο του "Camper Life".

Πόσο δίκιο είχαν κάποιοι από μας, που ανήκουμε στο Κίνημα κατά των διοδίων (http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/2010/09/blog-post_229.html), όταν τις προάλλες παρομοιάζαμε την τρέχουσα γενική εικόνα της χώρας μας με ένα τεράστιο καζάνι που βράζει και είναι έτοιμο να εκραγεί, μαζί με τα εκατοντάδες άλλα μικρότερα καζάνια που βρίσκονται μέσα του και βράζουν κι' αυτά μαζί του. Τα διόδια είναι, σαφώς, ένα από τα εκατοντάδες αυτά μικρά καζάνια, που λίγο θέλει ακόμη για να βουλώσει η βαλβίδα ανακούφισής του, να φύγει το καπάκι και να τους πάρει όλους η μπάλλα κι' ο διάολος μαζί! Ιδιωτικές εταιρείες, εργολάβους και υπουργούς. Τέως και νυν.

Αγαπητέ φίλε Διονύση Μηλιδάκη,

Σ' ευχαριστώ, κατ' αρχάς, για το μοίρασμα των προβληματισμών σου μαζί μου. Νομίζω ότι η επώνυμη και υπεύθυνη επικοινωνία των αναγνωστών με το περιοδικό, που άρχισε με τις επιστολές του Πάνου και της Αγγελικής από την Κέρκυρα και συνεχίζεται σήμερα με τη δική σου, θα βοηθήσει τον νεογέννητο αυτό χώρο να ξεπεράσει τις παιδικές του ασθένειες και σύντομα να ενηλικιωθεί.

Το πρόβλημα με τα διόδια δεν είναι σημερινό, αλλά ούτε και χθεσινό. Ας θυμηθούμε ότι διόδια πλήρωναν και οι πατεράδες μας, εδώ και πολλά χρόνια. Τα τεράστια αυτά κονδύλια τα οποία εισέπραξε το κράτος, όλες αυτές τις δεκαετίες, για να συντηρήσει, υποτίθεται, το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και να κατασκευάσει καινούργιους οδικούς άξονες, χάθηκε στους διαδρόμους βρώμικων υπουργείων, στα γραφεία επίορκων πολιτικών και πουλημένων διευθυντάδων και γραμματέων του δόγματος "τα φάγαμε όλοι μαζί".

Και όταν ο κόμπος έφτασε στο χτένι, ο πιο καπάτσος και επιτήδειος από αυτούς (λέγε με Σουφλιά), ξεπούλησε σε μια νύκτα το εθνικό οδικό δίκτυο, το κοινωνικό αυτό αγαθό που θα έπρεπε κανονικώς το κράτος να παρέχει δωρεάν στους πολίτες του, αφού τους γδέρνει, κυριολεκτικώς, υποχρεώνοντάς τους να πληρώνουν υψηλά τέλη κυκλοφορίας, απαράδεκτους έμμεσους φόρους και ανελέητο χαράτσι στα καύσιμα. Και το κράτος παρέδωσε το κοινωνικό αυτό αγαθό σε ιδιωτικές εταιρείες, άνευ όρων. Χωρίς καν να ρωτήσει τους χρήστες των δρόμων αν συμφωνούσαν στην εκχώρηση των Συνταγματικών δικαιωμάτων τους για ελεύθερη μετακίνηση. Χωρίς να βάλει, για να κρατήσει τα προσχήματα έστω, κάποια στοιχειώδη φρένα στη λαιμαργία αυτών των ιδιωτών για περισσότερα κέρδη, περισσότερα ευρώ, περισσότερη δύναμη.

Κι' έτσι οι εθνικοί δρόμοι άλλαξαν όνομα και έγιναν "Ολυμπία Οδός", "Νέα Οδός", "Ιωνία Οδός" και πάει λέγοντας (προφανώς το "εθνική οδός" ενοχλούσε), ενώ οι μπάρες έγιναν καθημερινό φαινόμενο στη μίζερη πραγματικότητα του Έλληνα πολίτη, ο οποίος μοιάζει να είναι υπνωτισμένος περιμένοντας το μοιραίο τέλος. Μπάρες που ξεφυτρώνουν παντού σαν τα μανιτάρια. Στους δρόμους, στις ράμπες καθέλκυσης σκαφών, στις παραλίες, παντού. Μπάρες οι οποίες θα τοποθετηθούν και έξω απ' τα σπίτια και τα γραφεία μας, όσο η λαϊκή αντίδραση παραμένει υποτονική και περιορίζεται σε μερικές εκατοντάδες "γραφικούς" κινηματίες των διοδίων...

Συμφωνώ απολύτως με όσα έγραψες για την Ε.Λ.Α.Τ. Δυστυχώς όμως, όταν ένα δίκαιο λαϊκό αίτημα περνάει μέσα από "επισήμους" φορείς, υφίσταται συνήθως ένα παράξενο "lifting" που υπόκειται σε δικούς του κανόνες "πολιτικού κόστους". Να γιατί τίποτε, δυστυχώς, δεν προχωρεί στην Ελλάδα μέσα από συλλογικές πρωτοβουλίες. Ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος, ο γραμματέας, ο συνδικαλιστής και η γλυκειά γεύση της καρέκλας. Δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας. Είναι σε όλους τους "παροικούντες την Ιερουσαλήμ" γνωστά αυτά. Να γιατί το Κίνημα ενάντια στα διόδια μεγαλώνει μέρα με τη μέρα. Γιατί δεν υπάρχουν σ' αυτό Πρόεδροι, Αντιπρόεδροι, γραμματείς και φαρισαίοι. Γιατί δεν υπάρχουν κομματικές γραμμές και σκοπιμότητες με φόντο τον... Καλλικράτη. Γιατί οι αποφάσεις λαμβάνονται σε ανοικτές συνελεύσεις, όπου μπορεί ο καθένας να λάβει μέρος και να πει ελεύθερα τις απόψεις του.

Αύριο (Παρασκευή 15 Οκτωβρίου ώρα 7 μ.μ.), στην ανοικτή συνέλευση του Κινήματος ενάντια στα διόδια, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο υπόγειο της οδού Καλλιδρομίου αρ. 94, θα συζητηθεί η περαιτέρω δράση μας και η επιθετική στάση που θα κρατήσουμε από δω και στο εξής απέναντι στη ληστρική επιδρομή των ιδιωτικών εταιρειών και την απαθή και ένοχη στάση της Πολιτείας και του αρμόδιου υπουργού. Μαζί μου θα έρθουν, για πρώτη φορά, και δύο φίλοι. Ο ένας είναι απλό μέλος της Ε.Λ.Α.Τ., που απορεί κι' αυτός για την απαθή στάση του συλλόγου του, ο άλλος είναι μέλος μιας μεγάλης ομάδας μοτοσυκλεττιστών. Αν θέλεις, μπορείς να έρθεις και συ. Δεν υπάρχουν αποκλεισμοί, δεν υπάρχουν κομματικές γραμμές ούτε περίεργα καπελλώματα. Μέχρι τώρα τουλάχιστον. Γι' αυτό άλλωστε συμμετέχω κι' εγώ. Τους είπα, με όσο πιο καθαρό και κατηγορηματικό τρόπο μπορούσα, πως αν κάτι αλλάξει σ' αυτό, εγώ θα αποχωρήσω και θα συνεχίσω τον αγώνα μόνος μου.

Στις εύλογες ανησυχίες σου για την κατάθεση αγωγών και διώξεων, όσων αρνούνται να πληρώσουν διόδια, εκ μέρους των ιδιωτικών εταιρείων, θα σου πω ότι εγώ έχω να πληρώσω διόδια από τις αρχές Οκτωβρίου του 2009 όταν για πρώτη φορά αρνήθηκα να πληρώσω επτά ευρώ εισιτήριο στον Χάροντα που καραδοκεί στον σταθμό διοδίων Ζευγολατειού για να με οδηγήσει στον Άδη αντί στην Πάτρα. Τους τα είπα, εγγράφως και με επιχειρήματα, μου απάντησαν με άναρθρες κραυγές και με απείλησαν ότι θα υποστώ τις νομικές συνέπειες. Εγώ κι' ο δικηγόρος μου τους περιμένουμε ακόμη με ανυπομονησία. Δεν τόλμησαν όμως. Γιατί άραγε; Μήπως φοβούνται ότι μπορεί να βρεθεί ένας Έλληνας δικαστής που θα τιμήσει τον όρκο του και θα δημιουργήσει με την απόφασή του δεδικασμένο για τους πολίτες; Μήπως τρέμουν στην ιδέα ότι μπορεί το θέμα αυτό να οδηγηθεί στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια; Πώς θα δικαιολογήσουν την απαίτησή τους να εισπράττουν διόδια, και μάλιστα υπέρογκα, σε δρόμους με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς προστατευτικές μπάρες, χωρίς αξιοπρεπείς χώρους στάθμευσης, χωρίς τουαλέττες, χωρίς λωρίδα έκτακτης ανάγκης; (υπάρχει, αλλά χρησιμοποιείται αναγκαστικά από τους οδηγούς, και με τα στραβά μάτια της Τροχαίας, για να μπορούν να προσπερνούν τα οχήματα που ακολουθούν).

Ακούσαμε, προσφάτως, ότι η "Ολυμπία Οδός" κατέθεσε 25 αγωγές εναντίον ισάριθμων πολιτών, οι οποίοι αρνήθηκαν να πληρώσουν τον "Χάροντα" της επαρχιακής οδού Κορίνθου-Πατρών. Έτσι, προφανώς, συμβούλευσαν τους ιθύνοντες της "Ολυμπίας Οδού" οι δικηγόροι τους, προκειμένου να μην οδηγηθούν στο δικαστήριο με άδεια χέρια απέναντι στις μηνύσεις και τις αγωγές που έχουν καταθέσει εναντίον τους 25 πολίτες! Με ποιο τρόπο τώρα μπορεί η δίκαιη αγανάκτηση των πολιτών-οδηγών να φέρει "ισοπαλία" με το απύθμενο θράσος κάποιων ιδιωτικών εταιρειών να εισπράττουν διόδια σε ένα δρόμο καρμανιόλα, αυτό μόνο η Ελληνική Δικαιοσύνη μπορεί να το κρίνει.

Αυτό που εγώ μπορώ να σου πω είναι ότι το Κίνημα ενάντια στα Διόδια διαθέτει νομικούς συμβούλους και δικηγόρους οι οποίοι θα αναλάβουν δράση, αν και όποτε παραστεί ανάγκη. Πρέπει όμως επίσης να σου πω ότι, εγώ τουλάχιστον, δεν αποφάσισα ξαφνικά να μην πληρώνω διόδια επειδή καποιος με διαβεβαίωσε ότι θα σταθεί στο πλάϊ μου ή θα μου παράσχει νομική προστασία. Αντιθέτως, αναλαμβάνω ο ίδιος τις ευθύνες μου και νοιώθω πολύ καλά γιατί βλέπω ότι δεν είμαι μόνος μου. Νοιώθω ότι υπάρχουν δίπλα μου και άλλοι που είναι, εξ ίσου με μένα, αποφασισμένοι να φθάσουν μέχρι το τέλος. Διόδια, πάντως, δεν πρόκειται να τους πληρώσω. Το δικαίωμά μου να κυκλοφορώ ελεύθερα στους δρόμους της πατρίδας μου δεν θα το παζαρέψω με κανένα ρίψασπι επίορκο υπουργό, με κανένα μεγαλοεργολάβο, εκδότη, καναλάρχη ή Τροϊκανό. Ακόμη και αν κάποτε καταδικαστώ. Και αυτές δεν είναι κουβέντες εντυπωσιασμού ενός κατά "φαντασίαν επαναστάτη". Κοντός ψαλμός αλληλλούϊα άλλωστε. Ο χρόνος θα δείξει...

Φιλικά

Ιωσήφ Παπαδόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου