Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Σε ιδιώτη το 2011 ο ΟΣΕ


Προηγούνται μειώσεις αποδοχών, μετατάξεις εργαζομένων και αυξήσεις εισιτηρίων
Την έγκριση του υπουργικού συμβουλίου έλαβε χθές και το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ, που προβλέπει μείωση αποδοχών και μετατάξεις εργαζομένων, καθώς και περικοπές δρομολογίων με στόχο την εξάλειψη των ελλειμμάτων, που φτάνουν τα 2 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα.

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να έχουν αλλάξει όλα στον ΟΣΕ προκειμένου να δοθεί στο μάνατζμεντ σε ιδιώτη ως τον Μάρτιο του 2011. Μέχρι στιγμής ενδιαφέρον έχουν εκφράσει η κινεζική κυβέρνηση για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, ενώ ενδιαφέρον για την Τραινοσε έχουν εκδηλώσει Γάλλοι, Γερμανοί και Ρώσοι.

Οι αλλαγές που προωθεί το νομοσχέδιο περιλαμβάνουν αποχώρηση μέσω συνταξιοδοτήσεων και μετατάξεων 2.351 υπαλλήλων, μείωση των επιπλέον απολαβών τους, ώστε να μην ξεπερνούν το 10% των τακτικών αποδοχών, κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και των κανονισμών προσωπικού και επαναδιαπραγμάτευση με τους εργαζόμενους για νέες συμβάσεις.

Επιπλέον προωθούνται αυξήσεις εισιτηρίων έως και στο 80% της τιμής των ΚΤΕΛ για αντίστοιχες διαδρομές, διαχωρισμός δικτύου σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με τη συχνότητα των δρομολογίων, που επανεξετάζεται καθώς αρκετά θα περικοπούν, ανάληψη από το Δημόσιο των υποχρεώσεων του Οργανισμού, με αντάλλαγμα την ακίνητη περιουσία του και φυσικά η είσοδος ιδιωτών στην Τραινοσέ.

Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας έχει δεσμευτεί ότι δεν θα θιγούν οι βασικές αποδοχές των εργαζομένων και ότι οι εθελοντικές μετατάξεις του προσωπικού θα προηγηθούν των υπολοίπων.

Σφοδρές αναμένονται πάντως οι αντιδράσεις των εργαζομένων στον ΟΣΕ που αντιδρούν στο νομοσχέδιο ενώ σε κινητικότητα βρίσκονται και οι εργαζόμενοι στο σύνολο των αστικών συγκοινωνιών που φοβούνται ότι οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις στον ΟΣΕ θα φέρουν ντόμινο αλλαγών και στις δικές τους εργασιακές σχέσεις.

Εν το μεταξύ σήμερα εξελέγη το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των εκλογών η ΠΑΣΚ-Σ καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 44 ψήφους, ή ποσοστό 51,1% και 14 έδρες και ακολουθούν η ΔΑΚΕ-Σ με 31 ψήφους, ποσοστό 36% και 10 έδρες, η ΔΕΣΚ-Σ με 8 ψήφους, ποσοστό 9,4% και 2 έδρες και ΣΕΚ 3 ψήφους, ποσοστό 3,5% και 1 έδρα.

«Θέλουμε τη βιωσιμότητα του σιδηροδρομικού συστήματος»

Αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ που συζητήθηκε κατά τη συνεδρίαση, ο κ. Παπανδρέου σημείωσε: «γυρίζουμε οριστικά σελίδα και κλείνουμε μια χαίνουσα πληγή, που κόστιζε αμύθητα ποσά στους Έλληνες πολίτες, χωρίς αυτοί να απολαμβάνουν και τις ανάλογες υπηρεσίες».

«Θέλουμε την εξυγίανση, θέλουμε τη βιωσιμότητα, θέλουμε την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού συστήματος» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε «Έχουμε μια ακόμη μεγάλη αλλαγή που είναι τομή, σε σχέση με τη στασιμότητα και την πελατειακή και συντεχνιακή αντίληψη του παρελθόντος» κατέληξε ο Πρωθυπουργός.

Σε τηλεοπτική του συνέντευξη, ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, αναφερόμενος στην αναδιάρθρωση του ΟΣΕ επανέλαβε ότι θα υπάρχουν μετατάξεις προσωπικού στο Δημόσιο και όχι απολύσεις.

Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

«Με συνταγή Ολυμπιακής ετοιμάζεται η εκποίηση του ΟΣΕ. Τελικά ποια η διαφορά μεταξύ Ρέππα και Χατζηδάκη; Αποφάσεις του συρμού» ήταν το σχόλιο του ΛΑΟΣ για την αναδιάρθρωση που προωθεί η κυβέρνηση στον ΟΣΕ.

Από την πλευρά του ο ΣΥΝ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επιλέγει «τη γνωστή ''συνταγή'' της απαξίωσης, της διάλυσης, της συκοφάντησης των εργαζομένων και στο τέλος της ιδιωτικοποίησης του οργανισμού».

πηγη tvxs.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου