Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗΣ ΧΟΛΕΡΑΣ



 της Ελένης Δρίβα, εκπαιδευτικού, θεατρολόγου, Κίνημα Δεν Πληρώνω Ηρακλείου Κρήτης




Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗΣ ΧΟΛΕΡΑΣ

Ολόκληρη η κοινωνία συθέμελα και οι εργαζόμενοι βλέπουν και αισθάνονται τις συνέπειες των καταστροφικών πολιτικών των μνημονίων της Τρόικας, που εφαρμόζονται πιστά από όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων. Η νέα τρικομματική κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική της βαρβαρότητας, την πολιτική της μαύρης προπαγάνδας και υλοποιεί, με μεγαλύτερη ένταση και σφοδρότητα, την ίδια αδιέξοδη πολιτική των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων, με αποτέλεσμα την οριστική διάλυση της χώρας.
Μέσα σε αυτήν την λαίλαπα του μνημονίου, ο χώρος της εκπαίδευσης δεν αποτελεί εξαίρεση. 
Ενάμιση χρόνο τώρα το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει μεγαλεπήβολα σχέδια για την δήθεν αναβάθμιση του σχολείου και της εκπαίδευσης γενικότερα. Το βασικό "σλόγκαν" αυτής της επίτευξης είναι «ο μαθητής στο επίκεντρο». Στην πραγματικότητα όμως ο μαθητής και το σχολείο, μάλλον τίθενται στο απόκεντρο και ο ρόλος των εκπαιδευτικών υποβαθμίζεται ολοένα και περισσότερο, εφόσον εντάσσεται στη λογική του Μνημονίου.
Μέσα στα πλαίσια αυτά, ο μορφωτικός ρόλος του σχολείου έχει υποτιμηθεί και ο εκπαιδευτικός έρχεται αντιμέτωπος με τη μεγαλύτερη επίθεση της μεταπολεμικής περιόδου.
Η μείωση των δαπανών για την παιδεία και τα άδεια ταμεία των σχολικών επιτροπών, η επιβολή διδάκτρων που δημιουργεί προβλήματα στα φτωχότερα λαϊκά στρώματα, οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων, η αύξηση των μαθητών κατά τμήμα, οι χαμένες διδακτικές ώρες κάθε χρόνο και οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό (εξαιρετική μείωση διοριστέων και αναπληρωτών), είναι μερικά μόνο, από τα φλέγοντα ζητήματα, που αφορούν την εκπαίδευση σήμερα.
Από το δημόσιο δωρεάν σχολειό οδηγηθήκαμε στο σχολείο των ΕΣΠΑ, των ανύπαρκτων διορισμών (πάγωμα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ), της επικείμενης αύξησης του ωραρίου, της αξιολόγησης και κυρίως της υποχρηματόδοτησης.
Αυτό το τελευταίο οδηγεί τους εκπαιδευτικούς στην πλήρη οικονομική τους εξαθλίωση σε βαθμό τέτοιο, που μιλάμε ακόμη και για κουπόνια σίτισης και σίτιση σε στρατιωτικές λέσχες!
Όλοι οι εκπαιδευτικοί χάσανε το 40 τοις εκατό του μισθού τους, το βιβλιάριο του ΕΟΠΥΥ μοιάζει αναμνηστικό από άλλες εποχές και ο μισθός ενός νεοδιόριστου μοιάζει περισσότερο με επίδομα... 
Γίνανε δηλαδή, δάσκαλοι και καθηγητές, μιαν άλλη "Ιφιγένεια", για να σωθεί το κράτος από την εξοικονόμηση κονδυλίων στην εκπαίδευση και να φυσήξει δήθεν ο ούριος άνεμος της Ανάπτυξης. Η σημερινή πολίτικη, όσον αφορά στην παιδεία, δεν είναι άλλο από μια αντι-λαϊκή και αντι-εκπαιδευτική πολιτική, που απαξιώνει το δημόσιο σχολείο και οδηγεί κυριολεκτικά στη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού.
Η αξιολόγηση θα αποτελέσει το νέο σφοδρό εργαλείο για την ιδεολογική και παιδαγωγική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, με κυρία συνέπεια τη μισθολογική καθήλωση και τις απολύσεις. Πρόκειται για μια αξιολόγηση, που δεν εξυπηρετεί σε καμία περίπτωση τις αληθινές ανάγκες της εκπαίδευσης και της αναβάθμισης του ανθρώπινου δυναμικού, αφού στην ουσία εξυπηρετεί τους μνημονιακούς στόχους (κατάργηση σχολείων και υπηρεσιών, μισθολογική καθήλωση).
Στον επόμενο τόνο και απολύσεις εκπαιδευτικών. Η «εφεδρεία» απειλεί 20.000 εκπαιδευτικούς. Τι θα σημάνει αυτό σε μια περίοδο που έχουν παγώσει κυριολεκτικά οι προσλήψεις; Νέες συγχωνεύσεις σχολείων και νέες σαρωτικές μετατάξεις.
Το Υπουργείο Παιδείας βέβαια, για να διασκεδάσει και να ξεγελάσει τις ανησυχίες χιλιάδων εκπαιδευτικών, ανακοίνωσε ότι η ο τομέας της εκπαίδευσης θα εξαιρεθεί από την εφεδρεία. Είναι όμως, πλέον, γνωστό ότι το υπουργείο έχει συστήσει μυστική (!) επιτροπή με στόχο να μελετήσει τις προϋποθέσεις και τους όρους της εργασιακής εφεδρείας στην εκπαίδευση.
 
Στον Καιάδα λοιπόν κάθε δικαίωμα...

Η εφεδρεία-απόλυση έχει μόνο στόχο να μειώσει το κόστος των εκπαιδευτικών και να ανατρέψει τις εργασιακές σχέσεις. Ήδη, σε μια νύχτα κυριολεκτικά, το υπουργείο προσπάθησε να καταργήσει χιλιάδες ολοήμερα σχολεία και αντίστοιχα χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών, δασκάλων και ειδικοτήτων, που εργάζονται σε αυτά.
Επίσης προέβη και στην κατάργηση της δεύτερης ξένης γλώσσας, που είχε ξεκινήσει στα Δημοτικά. Στρατολογεί την «παιδαγωγική» που το βολεύει, για να μετατρέψει διάφορα διδακτικά αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής (μουσική, θεατρική αγωγή, εικαστικά) σε δραστηριότητες, με απώτερο στόχο να απαλλαγεί από την υποχρέωση να διδάσκονται από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (βάζουν δασκάλους να κάνουν μουσική, γυμναστική κλπ).
Από την άλλη, οι αναπληρωτές ΕΣΠΑ προσλαμβάνονται όποτε βγει το αντίστοιχο πρόγραμμα, στέλνονται ακόμα και σε έξι σχολεία, για να καλύψουν τα κενά και πληρώνονται έναντι (!!!).
Η πραγματικότητα, τελικά, είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν ενδιαφέρεται ουσιαστικά για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης και των μαθητών της. Αυτό που το ενδιαφέρει πρωτίστως είναι η θυσία της εκπαίδευσης στο βωμό της περιστολής δαπανών, που έχει συμφωνηθεί με την Τρόικα. Βέβαια τις όποιες καινοτομίες στην Παιδεία, αρέσκεται να τις ντύνει με βαρύγδουπους τίτλους και μεγάλα λόγια.

Η ωμή όμως πραγματικότητα και η Ιστορία μας, λέει και κάτι άλλο: "Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντες "....

Το Κίνημα Δεν Πληρώνω παλεύει τρία χρόνια τώρα για δωρεάν υψηλού επιπέδου δημόσια Παιδεία για όλο τον λαό. Αντιμαχόμαστε σε καθημερινή βάση την απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης με στόχο την παράδοσή της στα χέρια των κερδοσκόπων ιδιωτών. Αγωνιζόμαστε δίπλα στους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, ενάντια στις απολύσεις και την περιστολή των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Μαχόμαστε στο πλάι των μαθητών και των σπουδαστών υποστηρίζοντας κάθε αγωνιστική κινητοποίηση και κατάληψη που στόχο έχει να διαφυλάξει το δικαίωμα όλων στην δημόσια δωρεάν παιδεία υψηλού επιπέδου.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!!

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΡΑ! για να πάρουμε τις ζωές μας πίσω!
Κίνημα Δεν Πληρώνω
Καυτατζόγλου 35, Αθήνα, ΤΚ:11144
211 0192839
mail: epitropes2010@gmail.com
kinimadenplirono.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου