Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010
Σήμερα Παρασκευή αποφασίζουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών
πηγή: Stop Cartel
Το μαρτυριο της σταγόνας συνεχίζουν να ζουν στην κυβέρνηση καθώς η απεργία των μεταφορέων και το στέγνωμα των πρατηρίων συνεχίζεται τουλάχιστον ως σήμερα το μεσημέρι. Τοτε θα συνεδριάσουν τα σωματεία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων για να λάβουν τις τελικές τους αποφάσεις, μετά τις πολύωρες διαβουλεύσεις που είχαν χθές Πέμπτη με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορων.
Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ΔΧ Γ. Τζωρτζάτος δήλωσε ότι, ο ίδιος έχει εξουσιοδοτηθεί να προβεί σε διαπραγματεύσεις και ότι θα μεταφέρει τις προτάσεις της κυβέρνησης στην γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί στις 12 το μεσημέρι της Παρασκευής. Όπως έκανε γνωστό, οι πρόεδροι των σωματείων θα αποφασίσουν για την πορεία της κινητοποίησης. Ο ίδιος είπε ότι δεν προτίθεται να κάνει κάποια εισήγηση για το θέμα, ωστόσο όπως είπε μέχρι τις τελικές αποφάσεις η απεργία συνεχίζεται.
Νωρίτερα πραγματοποιήθηκε πολύωρη συνάντηση του κ. Ρέππα με τους ιδιοκτήτες στο κτίριο που μέχρι πρότινος στεγαζόταν το πρώην υπουργείο Δημοσίων Έργων, στη Χαριλάου Τρικούπη και όχι στο υπουργείο Μεταφορών στο Χολαργό, εξαιτίας της έντασης που σημειώθηκε το πρωί με τις συμπλοκές απεργών και της αστυνομίας. Παρόντες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης και ο ΓΓ του υπουργείου κ. Χάρης Τσιόκας.
Ο κ. Ρέππας, ο οποίος κατά τη διάρκεια της συνάντησης βγήκε τουλάχιστον τρεις φορές για να ενημερώσει την κυβέρνηση, δεν έκανε δηλώσεις, αλλά αρκέστηκε να πει πως «Οι άνθρωποι αυτοί έχουν συνέπεια και ήθος και θα ανταποκριθούν και ότι καμιά από τις δύο πλευρές δεν θέλει την ταλαιπωρία του κοινού».
Τα αιτήματα
Σύμφωνα με πληροφορίες, τέσσερα ήταν τα βασικά σημεία στα οποία επικεντρώθηκε η συζήτηση από την πλευρά των Ιδιοκτητών. Το πρώτο ήταν το Ασφαλιστικό για το οποίο οι συνδικαλιστές ζήτησαν οι συντάξεις των Ιδιοκτητών να εξομοιωθεί με τις ανάλογες που έπαιρναν μέχρι τώρα οι συνάδελφοί τους που ήταν ασφαλισμένοι στο ΤΕΒΕ.
Το δεύτερο αφορούσε τις άδειες και συγκεκριμένα ζήτησαν:
- Να ισχύσει από την ψήφιση του νόμου και όχι από τον περασμένο Ιούνιο, η τριετής περίοδος προσαρμογής, στη διάρκεια της οποίας η τιμή της αδείας θα έχει φθίνουσα πορεία μέχρι να μηδενιστεί.
- Να γίνει πενταετής η διάρκεια προσαρμογής, για περίπου 5,5 χιλιάδες ιδιοκτήτες που έχουν αγοράσει πρόσφατα άδειες και δεν πρόλαβαν να κάνουν απόσβεση.
- Να αφαιρεθεί η τελευταία μείωση του 35% στις άδειές τους, η να αυξηθεί κατά 20% το ύψος της αδείας που προσδιόρισε η κυβέρνηση.
- Τόνισαν ότι δεν τους ενδιαφέρει η πρόταση της κυβέρνησης για χορήγηση μιας επιπλέον δωρεάν άδειας για κάθε άδεια που κατέχουν.
- Να αποζημιωθούν για τις άδειες, ώστε να μη χάσουν τα χρήματά τους.
Το τρίτο ήταν να υπάρξουν φοροαπαλλαγές για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να μετριαστούν οι απώλειες από την απομείωση της άδειας. Και τέταρτο να τους δοθούν κίνητρα στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού νόμου.
Ένταση έξω από το υπουργείο
Από το πρωί, ιδιοκτήτες ΦΔΧ είχαν συγκεντρωθεί έξω από το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, όπου προκλήθηκαν μικροεπεισόδια, καθώς θέλησαν να μπουν στο υπουργείο και εμποδίστηκαν από αστυνομικές δυνάμεις, ενώ επιτέθηκαν και κατά δημοσιογράφων. Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Flash 96, ο γενικός γραμματέας του σωματείου Βυτιφορέων Άγγελος Φάλαρης, σημείωσε ότι δεν είχε εξαντληθεί ο διάλογος ώστε να προχωρήσει η κυβέρνηση στο ακραίο μέτρο της επιστράτευσης.
Η πορεία της επιστράτευσης
Το θέμα της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών και της επίταξης των οχημάτων τους, έφερε για άλλη μια φορά στην επιφάνεια τις αδυναμίες και την έλλειψη συντονισμού της κρατικής μηχανής. Το πρωί εστάλησαν από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στις νομαρχίες όλης της χώρας, οι καταστάσεις με τα στοιχεία των ιδιοκτητών, προκειμένου να συνταχθούν τα φύλλα πορείας και να διανεμηθούν στους ενδιαφερόμενους. Από ορισμένες νομαρχίες διαπιστώθηκε ότι οι καταστάσεις αυτές δεν ήταν πλήρως ενημερωμένες, με αποτέλεσμα να ζητηθούν άλλες. Η διαδικασία αυτή είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος και έτσι τα πρώτα φύλλα πορείας άρχισαν να παραδίδονται αργά το απόγευμα της Πέμπτης.
Να σημειωθεί, ότι τα ατομικά δελτία ορίζουν στους δικαιούχους την ημέρα και την ώρα προσέλευσης σε συγκεκριμένο σημείο, το οποίο και αναγράφεται, αλλά και τα στοιχεία οχήματος και οδηγού. Αν ο παραλήπτης λείπει, προβλέπεται δυνατότητα θυροκόλησης. Σε περίπτωση που οι απεργοί δεν πειθαρχήσουν, προβλέπονται κυρώσεις και μάλιτσα μία από αυτές είναι η αφαίρεση της άδειας. Ωστόσο μένει ανοικτό πως θα υποχρεωθεί ενας οδηγός ο οποίος έχει επιστρατευτεί να πραγματοποιήσει δρομολόγια.
Aποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις είναι οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως στα Χανιά, παρά την απόφαση για επίταξη των οχημάτων τους. Στο λιμάνι της Σούδας ύψωσαν πανό με το οποίο ζητούν από την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην ψήφιση του νόμου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος τους.
πηγη από το nooz.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου