Δραγασάκης- Σταθάκης- Μηλιός (Σύριζα) τα βρίσκουν με τον Χατζηδάκη και τους μεγαλοεργολάβους για τα διόδια |
ΣΥΡΙΖΑ: "...Παράλληλα, θα πρέπει να
εκπονηθεί άμεσα μία εθνική πολιτική διοδίων, που να οδηγεί σε δίκαιη και
αναλογική χρέωση των χρηστών (ηλεκτρονικά διόδια), εκπτωτική πολιτική
για τους συχνούς χρήστες."
Σε
συνάντηση με φορείς της Περιφέρειας Ηλείας, στις 21 Νοεμβρίου στο χώρο
του Ελληνικού Κοινοβουλίου, κλήθηκαν και παρευρέθηκαν οι βουλευτές του
ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Σταθάκης Γιώργος (Χανίων) , Γεωργοπούλου Έφη (Ηλείας)και
Πετράκος Θανάσης (Μεσσηνίας ) και το μέλος της γραμματείας
του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Καραμάνος Χρήστος.
Από την πλευρά των φορέων του Νομού Ηλείας παρευρέθησαν οι : Απ. Κατσιφάρας (Περιφερειάρχης Δ.Ελλάδας) Χαρ.Καφύρας (Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας) Μ.Παρασκευόπουλος (Δήμαρχος Πύργου), Δ.Αρβανίτης (Δήμαρχος Ανδραβίδας Κυλλήνης),Κ.Νικολούτσος (Πρ. Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Ηλείας) , Β.Κανελλόπουλος (Πρ. Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηλείας), Β.Μανδαράκης (Γραμ. Νομαρχιακής Επιτροπής ΔΗΜΑΡ Ηλείας)
Οι εκπρόσωποι των φορέων της Ηλείας, ανέπτυξαν το σημαντικό πρόβλημα που αφορά τον συγκοινωνιακό αποκλεισμό του νομού από την υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς...
στερείται σιδηροδρόμου, αεροδρομίων και οι υπάρχοντες εθνικοί δρόμοι βρίσκονται σε άθλια κατάσταση. Καταθέσαν το αίτημα τους για την ολοκλήρωση του έργου της Ολυμπίας οδού μέχρι την Τσακώνα, ζητώντας την συνδρομή της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στην ικανοποίηση του αιτήματος αυτού.
Η αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ, ενημέρωσε για τα προβλήματα που υπάρχουν στις διαπραγματεύσεις για την επίλυση του θέματος της παύσης εργασιών στους 4 οδικούς άξονες που εκτελούνται με Συμβάσεις Παραχώρησης. Αυτά είναι η ακύρωση των έργων με βάση το κριτήριο της βιωσιμότητας, με εξαίρεση τους οδικούς άξονες Αθήνα- Πάτρα και Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Δεύτερον είναι οι υπέρογκες οικονομικές απαιτήσεις των Παραχωρησιούχων για τα ήδη εκτελεσθέντα έργα που καθιστούν το σκέλος των αποζημιώσεων ανισοβαρές σε βάρος του δημοσίου και τη συνέχιση των σημερινών συμβάσεων επιζήμια για το Δημόσιο. Τρίτον είναι η κατάρρευση του χρηματοδοτικού σχήματος , μετά την απόσυρση των τραπεζών, το πάγωμα των ευρωπαϊκών πόρων και την ανυπαρξία δημόσιων πόρων.
Επίσης ενημέρωσε για την κατάθεση αιτήματος, να προσέλθει ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και να ενημερώσει για την πορεία των διαπραγματεύσεων των συμβάσεων παραχώρησης, την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ τόνισαν ότι τα προβλήματα των 4 έργων παραχώρησης δεν οφείλονται μόνον στην οικονομική κρίση (μείωση κυκλοφοριακών φόρτων, άρα και εσόδων), αλλά και στις συμβάσεις αυτών των έργων παραχώρησης, που περιέχουν απαράδεκτους όρους σε βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου.
Θέση του κόμματος είναι ότι τα έργα αυτά πρέπει να ολοκληρωθούν με βάση τον συμβατικό σχεδιασμό, χωρίς περικοπές του φυσικού τους αντικειμένου. Σε περίπτωση που οι Παραχωρησιούχοι δεν μετριάσουν τις υπέρογκες απαιτήσεις τους, τα έργα αυτά θα πρέπει να συνεχισθούν και να ολοκληρωθούν ως δημόσια έργα. Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ για την εκτέλεση των δημοσίων έργων στα πρότυπα της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» όπου οι μελέτες, η επίβλεψη και διαχείρηση των έργων θα γίνεται από δημόσιους φορείς και η χρηματοδότησή τους θα διασφαλισθεί με τη δημιουργία ενός Επενδυτικού Ταμείου Υποδομών, το οποίο θα δημιουργήσει νέα επενδυτική ρευστότητα και έτσι θα παρακαμφθεί και η αδυναμία των τραπεζών. Οι πόροι του Ταμείου θα μπορεί να έχουν τόσο ευρωπαϊκή όσο και εθνική προέλευση.
Από την πλευρά των φορέων του Νομού Ηλείας παρευρέθησαν οι : Απ. Κατσιφάρας (Περιφερειάρχης Δ.Ελλάδας) Χαρ.Καφύρας (Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας) Μ.Παρασκευόπουλος (Δήμαρχος Πύργου), Δ.Αρβανίτης (Δήμαρχος Ανδραβίδας Κυλλήνης),Κ.Νικολούτσος (Πρ. Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Ηλείας) , Β.Κανελλόπουλος (Πρ. Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηλείας), Β.Μανδαράκης (Γραμ. Νομαρχιακής Επιτροπής ΔΗΜΑΡ Ηλείας)
Οι εκπρόσωποι των φορέων της Ηλείας, ανέπτυξαν το σημαντικό πρόβλημα που αφορά τον συγκοινωνιακό αποκλεισμό του νομού από την υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς...
στερείται σιδηροδρόμου, αεροδρομίων και οι υπάρχοντες εθνικοί δρόμοι βρίσκονται σε άθλια κατάσταση. Καταθέσαν το αίτημα τους για την ολοκλήρωση του έργου της Ολυμπίας οδού μέχρι την Τσακώνα, ζητώντας την συνδρομή της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στην ικανοποίηση του αιτήματος αυτού.
Η αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ, ενημέρωσε για τα προβλήματα που υπάρχουν στις διαπραγματεύσεις για την επίλυση του θέματος της παύσης εργασιών στους 4 οδικούς άξονες που εκτελούνται με Συμβάσεις Παραχώρησης. Αυτά είναι η ακύρωση των έργων με βάση το κριτήριο της βιωσιμότητας, με εξαίρεση τους οδικούς άξονες Αθήνα- Πάτρα και Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Δεύτερον είναι οι υπέρογκες οικονομικές απαιτήσεις των Παραχωρησιούχων για τα ήδη εκτελεσθέντα έργα που καθιστούν το σκέλος των αποζημιώσεων ανισοβαρές σε βάρος του δημοσίου και τη συνέχιση των σημερινών συμβάσεων επιζήμια για το Δημόσιο. Τρίτον είναι η κατάρρευση του χρηματοδοτικού σχήματος , μετά την απόσυρση των τραπεζών, το πάγωμα των ευρωπαϊκών πόρων και την ανυπαρξία δημόσιων πόρων.
Επίσης ενημέρωσε για την κατάθεση αιτήματος, να προσέλθει ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και να ενημερώσει για την πορεία των διαπραγματεύσεων των συμβάσεων παραχώρησης, την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ τόνισαν ότι τα προβλήματα των 4 έργων παραχώρησης δεν οφείλονται μόνον στην οικονομική κρίση (μείωση κυκλοφοριακών φόρτων, άρα και εσόδων), αλλά και στις συμβάσεις αυτών των έργων παραχώρησης, που περιέχουν απαράδεκτους όρους σε βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου.
Θέση του κόμματος είναι ότι τα έργα αυτά πρέπει να ολοκληρωθούν με βάση τον συμβατικό σχεδιασμό, χωρίς περικοπές του φυσικού τους αντικειμένου. Σε περίπτωση που οι Παραχωρησιούχοι δεν μετριάσουν τις υπέρογκες απαιτήσεις τους, τα έργα αυτά θα πρέπει να συνεχισθούν και να ολοκληρωθούν ως δημόσια έργα. Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ για την εκτέλεση των δημοσίων έργων στα πρότυπα της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» όπου οι μελέτες, η επίβλεψη και διαχείρηση των έργων θα γίνεται από δημόσιους φορείς και η χρηματοδότησή τους θα διασφαλισθεί με τη δημιουργία ενός Επενδυτικού Ταμείου Υποδομών, το οποίο θα δημιουργήσει νέα επενδυτική ρευστότητα και έτσι θα παρακαμφθεί και η αδυναμία των τραπεζών. Οι πόροι του Ταμείου θα μπορεί να έχουν τόσο ευρωπαϊκή όσο και εθνική προέλευση.
-Παράλληλα, θα πρέπει να
εκπονηθεί άμεσα μία εθνική πολιτική διοδίων, που να οδηγεί σε δίκαιη και
αναλογική χρέωση των χρηστών (ηλεκτρονικά διόδια), εκπτωτική πολιτική
για τους συχνούς χρήστες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου